1. Home
  2. O firmie
  3. Sektor naprawczy
  4. Sektor przemysłowy
  5. Urządzenia marki Aplicator
  6. Dział techniczny
  7. Lakiernictwo
  8. Kontakt

Technologie atomizacji stosowane w przemyśle lakierniczym

Atomizacja konwencjonalna "AIR SPRAY"
Najbardziej znana metoda rozpylania powietrza stosowana przy konwencjonalnych pistoletach natryskowych, wykorzystuje stosunkowo dużą prędkość sprężonego powietrza w celu zapewnienia dobrej atomizacji rozpylanego materiału. Jednakże, proces ten powoduje niską wydajność farby spowodowaną efektem "odskoku" oraz nadmiernego zużycia materiału. Robocze ciśnienie sprężonego powietrza w tym procesie wynosi zazwyczaj od 2 do 4 bar (30 do 60 psi).

HVLP (HIGH VOLUME LOW PRESSURE)
System z wysokim strumieniem objętości i niskim ciśnieniem. Ta metoda atomizacji nazywana "compliant" nabrała na znaczeniu w 1980, gdy po raz pierwszy wprowadzono regulacje dotyczące środowiska. Wykorzystuje ona większą ilość sprężonego powietrza kosztem obniżonego ciśnienia rozpylania. Metoda ta ma znacznie większą wydajność w porównaniu do natrysku konwencjonalnego. Jednakże, wielkość wytwarzanych kropelek jest zazwyczaj nieco większa powodując czasami słabszą jakość wykończenia. System HVLP pracuje pod ciśnieniem 0.7 bar (10 psi) zgodnie z globalnymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska zapewniając transfer materiału na poziomie ponad 65%.

TRANS-TECH (COMPLIANT)
Ten rodzaj atomizacji został wprowadzony przez DeVilbiss w połowie lat 1990 i jest to przełomowe połączenie metody konwencjonalnej oraz metody atomizacji HVLP. Metoda Trans-Tech wykorzystuje więcej energii sprężonego powietrza w procesie rozpylania powodując znacznie wyższą wydajność transferu materiału w porównaniu do metody konwencjonalnej. Technologia ta jest zgodna z przepisami mówiącymi, iż transfer rozpylanej farby na element musi wynosić co najmniej 65%. Ciśnienie robocze głowicy powietrznej wynosi zazwyczaj od 1,3 do 3 bar (20 do 45 psi). Metoda HVLP została w większości przypadków zastąpiona przez metodę rozpylania TransTech frmy DeVilbiss z powodu jej wyższej jakości wykończenia.

AIRLESS SPRAY - Natrysk hydrodynamiczny, bezpowietrzny
Natrysk bezpowietrzny jest metodą natrysku, który nie używa bezpośrednio sprężonego powietrza do rozpylania farby/materiału, stąd terminologia "bezpowietrzny". Rozpylenie materiału następuje przy użyciu ciśnienia hydraulicznego materiału, który pompuje materiał przy wysokim ciśnieniu od około 30 do 450 bar (500 do 600 psi) przez niewielki otwór dyszy (zwykle wykonany z węglika wolframu). Powstałe w ten sposób rozpylenie sprayu jest idealne do bardzo szybkiego nakładania powłok ochronnych oraz dekoracyjnych. Typowe zastosowanie obejmuje ochronę przed korozją dużych elementów oraz konstrukcji stalowych jak i malowanie wnętrz budynków.

AIR ASSISTED AIRLESS - Wspomagane powietrzem
Materiał powłoki/farba jest hydraulicznie wypychana przez małe otwory dyszy (z węglika wolframu) przy typowym ciśnieniu płynu 25 do 120 bar (400-1800 psi). Końcowa atomizacja i ostateczne kształtowanie powietrza odbywa się za pomocą nasadki mieszającej Binks HVLP/Compliant, która miesza powietrze ze strumieniem farby w celu uzyskania wyjątkowo dobrego wykończenia a nawet wzoru redukując nadmierny oprysk To unikalne połączenie technologii bezpowietrznego wspomagania powietrzem oraz technologii HVLP pozwala na drobne rozpylanie sprayu tworząc wysokiej jakości wykończenie, które szczególnie nadaje się do wyrobów z drewna, wymagających wyjątkowo dokładnego wykończenia. Ogranicza także znacznie efekt nadmiernego oprysku działając zgodnie z obowiązującymi na całym świecie przepisami środowiska dotyczącymi LOZ.

Kontakt

Techniki Systemów Aplikacyjnych Sp. z o. o.
ul. Pomorska 58-60
70-812 Szczecin
tel./fax. + 48 (0) 91 46 91 337
e-mail:
SEKRETARIAT: biuro@tesa.net.pl


» Formularz kontaktowy




mapka
  1. Polityka prywatności
    engine by: inote.pl
    Wczytywanie danych...